Hannelore

Hannelore correspondeert met de derde kleuterklas van Juf Hilde.

Vrijdag 1 maart 2013: Jaap gaat naar het kinderboekenfestival!

Hallo allemaal,

momenteel zijn we op het kinderboekfestival in Atjoni! Eindelijk internet dus!!! Ik kan wel geen foto posten want onze pc is in Djumu gebleven. Het is hier heel leuk en lekker warm weer. In de kleuterschool is het echt heel fijn. Er zitten 4- en 5-jarige kinderen. Ze komen alleen in de voormiddag naar school. In de namiddag is het hier veel te warm!!! Ik eet hier veel manja’s (mango), bananen zijn er niet zoveel. Ik ben met de kapitein (hoofd van het dorp) aan het afspreken om internet voor ons te regelen zodat we jullie goed op de hoogte kunnen houden!!! Hopelijk tot snel!!

Groetjes van Jaap en Hannelore

Vrijdag 15 februari 2013: Jaap gaat naar het oerwoud!

Hallo lieve kapoenen,

morgen vertrek ik naar een klein dorpje dat diep in het oerwoud ligt! Ik moet samen met de 3 meisjes 4 uur op een bus zitten en daarna nog 4 uur op de boot. Pfoeh zeg, dat zal een lange reis worden. En dat in het warme weer hier!

Ik ben samen met de meisjes inkopen gaan doen en we moeten echt heel veel eten meenemen! In Djumu kan je nl. niet zoveel eten kopen. We moeten de vis zelf vangen, maar dat kunnen we nog niet zo goed. En er zal heel lekker fruit zijn!

We mogen ons, onze kleren en onze afwas schoonmaken in de rivier! Ik probeer jullie snel een foto te sturen want ik heb al gehoord dat het er heel mooi zal zijn!

In het oerwoud is het misschien wel een beetje moeilijk om op het internet te gaan. Maar hopelijk zal het lukken. Duimen jullie mee?

Ik toon jullie alvast een foto van 2 dieren die ik hier ben tegengekomen. Een leguaan en een gekko. De gekko woont hier in ons huisje en eet de muggen op. Hierdoor heb ik niet zoveel muggenbeten. De leguaan is een kei in verstoppertje spelen. Ze zijn stokstijf als een standbeeld en je kan hem bijna niet zien in het gras. Best wel cool hoor!

Hopelijk hoor ik heel snel van jullie want ik wil natuurlijk graag weten wat jullie daar allemaal uitspoken in België.

Lieve groetjes van Jaap

557942_10200638825356397_2097842108_n35492_10200630774475130_276037398_n

Dinsdag 12 februari 2013: Jaap komt aan in Suriname

Dag vriendjes!

Vandaag ben ik samen met Emely, Karolien en Hannelore vertrokken richting mijn volgend avontuur. Vanuit Schiphol (luchthaven in Nederland) vertrokken we met het vliegtuig richting het warme Suriname. De meisjes vonden het heel spannend maar ik stelde hen meteen gerust.

Toen het vliegtuig opsteeg hebben we goed door het raampje gekeken en gezwaaid naar jullie. De vlucht duurde heeeeel lang, maar gelukkig konden we ons goed bezig houden. Op het vliegtuig konden we leuke spelletjes spelen, mooie films bekijken, enzovoort. We kregen er ook lekker eten (zelfs een super lekker ijsje!).

Het vliegtuig landde in Paramaribo, dat is de hoofdstad van Suriname. Hier verblijf ik samen met Emely, Karolien en Hannelore enkele dagen om dan zaterdag verder te reizen richting Djumu.

Het is hier heel warm (meer dan 30 °C). Mijn snoet is hier zelfs al een beetje verbrand. We zullen ons dus nog goed mogen insmeren met veel zonnemelk!

Hopelijk horen we elkaar snel weer!

Ps: We hebben naar al jullie auto’s gezwaaid!

Zotte groetjes van Jaap.

Jaap bij het vliegtuig in Schiphol:

In het vliegtuig kijkt Jaap door het raam:

Aangekomen in Suriname:

538180_10200538771571394_930767098_n

Donderdag 31 januari 2013
Jaap kwam vandaag op bezoek in de klas K5 van juf Hilde. Hij is een echte avonturier en vertelde over zijn nieuw avontuur… Een reis naar Suriname!
Omdat niet iedereen in het vliegtuig kan, hebben we afgesproken dat Karolien, Emely en ik Jaap zullen vergezellen naar Suriname.
Jaap wil wel graag contact houden met de kinderen via deze blog. Hij zal foto’s sturen naar de klas en omgekeerd!
Jaap op bezoek in K5
Om Jaap niet met lege handen op reis te sturen, maakten de kleuters nu al een mooie tekening voor hem.
Hij vindt ze prachtig!
Jaap blijft nu nog tot vrijdag in de klas om met zijn nieuwe vriendjes te spelen.
Wij kijken in ieder geval al uit naar deze ervaring!

3 thoughts on “Hannelore

• Dag Ella,
      wat fijn dat je het een leuk boek vond! Wij vonden jullie verhaal ook heel mooi.
      De kindjes uit de klas en ik hebben er vaak in gelezen!
      Binnenkort breng ik een bezoekje aan de klas.